Haber-Duyuru

Üç Ders Sınavı Hk.

İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Ön lisans-Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin, 23. Maddesinin d fıkrası gereğince; 2019-2020 Bahar dönemi itibariyle Üç ders sınavı yapılacaktır.

Üç Ders Sınavı Takvimi
 Üç Ders Sınav Başvurularının Başlangıcı10.09.2021
 Üç Ders Sınav Başvurularının Sona Ermesi15.09.2021
 Sınav Tarihi17.09.2021

Başvuru İşlemleri

Üç ders sınavına başvurular ois.ayvansaray.edu.tr adresi üzerinden yapılacaktır.

1. Öğrenci otomasyonuna girilir. ois.ayvansaray.edu.tr
- Giriş için kullanıcı adı öğrenci numarası parola için T.C. Kimlik numaranızı girmeniz gerekmektedir.
- Parola değişikliği yapıp mevcut şifrenizi unuttuysanız parolamı unuttum bölümünden yeni parola isteyebilirsiniz.

2. Ders İşlemleri sayfasından Üç Ders Sınavı Başvurusuna tıklanır.



3. Başvuru yapmadan önce sizin için hazırlanmış olan üç ders sınavı kılavuzunu okuyup daha sonra başvuru işlemi yapmanız gerekmektedir.

4. Başvuru ekranında FF, FD, DC, DD, CD harf notu olan dersler ve dersler için belirlenen ücret karşınıza çıkacaktır. Başvuru yapmak istediğiniz dersi/dersleri seçip kaydet butonuna tıklayınız.



5. Ders seçim işlemi bittiğinde muhasebeye ödeme işleminizi gerçekleştiriniz.

DİKKAT!
Üç ders sınavına yalnızca mezuniyete engel en fazla 3 dersi olan ve mezun olmak için minimum 2,00 genel not ortalama şartını sağlayamayan öğrenciler başvurabilir. (FF ve FD dersleri öncelikli olmak üzere)
• Daha önce alınmayan ders için üç ders başvurusunda bulunulamaz.
• Tüm derslerini verip genel not ortalaması 2.00 altında kalan öğrenciler şartlı geçmiş olduğu (DD, DC, CD) derslerden seçip başvuru yapabilir.
• Devamsızlıktan kalınan ders için üç ders sınavına başvuru yapılamaz.
Ödeme yapmayan öğrencilerin üç ders sınavına kayıtları yapılmamış sayılacaktır!
• Üç ders sınavı başvuru ekranında, şartlı geçtiğiniz ve başarısız olduğunuz derslerin hepsini görebilirsiniz. Başvuru yapacağınız zaman FF ve FD harf notu ile başarısız olduğunuz ders varsa öncelikli olarak başarısız derslerinizi almalısınız. Eğer not ortalamanız 2’nin altındaysa (DD, DC, CC, CD) olan derslerden de seçebilirsiniz.

KİMLER ÜÇ DERS SINAVINA GİREMEZ!
• 1.sınıf öğrencileri başvuru yapamaz.
• 2. Sınıfta olup 4. dönemlerini henüz okumayan öğrenciler başvuru yapamaz. ( Ön lisans öğrencileri için geçerlidir.)
• 4. Sınıfta olup 8. Dönemlerini henüz okumayan öğrenciler başvuru yapamaz. ( Lisans öğrencileri için geçerlidir.)
• Devamsızlıktan başarısız derse sahip olan öğrenciler, o ders için başvuru yapamaz.
• 2. sınıfını tamamlayıp (4 dönemini de tamamlayan) hiç almadığı dersler olan öğrenciler başvuru yapamaz.
• Staj dersi için başvuru yapılamaz.

Üç ders sınavına yalnızca 4 dönemini tamamlayan 2. sınıf öğrencileri içinde en fazla 3 derse kadar başarısız dersi bulunan ve tüm derslerini tamamlamış ancak mezuniyet için minimum 2.00 genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başvuru yapabilir. ( Ön lisans öğrencileri için geçerlidir.)

Üç ders sınavına yalnızca 8 dönemini tamamlayan 4. sınıf öğrencileri içinde en fazla 3 derse kadar başarısız dersi bulunan ve tüm derslerini tamamlamış ancak mezuniyet için minimum 2.00 genel not ortalamasını sağlayamayan öğrenciler başvuru yapabilir. ( Lisans öğrencileri için geçerlidir.)

Ödeme İşlemleri

Lisans: üç ders kredi ücreti; 847 TL
Ön lisans: üç ders kredi ücreti; 484 TL

Seçilen ders/dersler için ödenecek tutar OİS üzerinde tarafınızca görünebilecektir. Nakit ödeme yapmak isteyen öğrencilerimiz eğitim bedelini aşağıda belirtilen banka İban numaralarına yatırabilirler. Ödeme dekontu öğrenci muhasebesi birimine iletilmelidir.

Albaraka Türk - TR 80 0020 3000 0369 3384 0000 01
İş Bankası - TR85 0006 4000 0011 1770 1447 86
Yapı Kredi - TR 83 0006 7010 0000 0052 5707 61
Akbank - TR13 0004 6009 6488 8000 1055 48

Kart ile taksit veya tek çekim ödeme yapmak isteyen öğrenciler doğrudan muhasebe birimine gelip işlemlerini tamamlayabilirler.
Açıklama kısmına öğrenci adı, soyadı ve öğrenci numarasını belirtiniz.
ATM’lerden ödeme yapmayınız.

Yaz okulu ders talebinde bulunup da dersi açılmayan ön lisans ve lisans öğrencileri, Mali İşler Daire Başkanlığı’na dilekçe ile başvuru yaparak yatırmış oldukları
ders ücretini iade alabilecektir.